fredag 6 november 2015

Trött och negativ

Jag har under den senaste tiden gått och blivit en bitch på riktigt. Tidigare har jag ogärna satt ner foten och hävdat min rätt, då har jag istället försökt att lösa eventuella konflikter på ett försiktig och tillmötesgående sätt. Inte för att jag är konflikträdd i sig men för att göra det smidigare för alla parter liksom.

Det där är över nu!

Vet inte riktigt vad det började med men min toleransnivå för idioter = 0 numera och är det nåt som inte sköts som det ska eller folk inte tar ansvar så blir jag lätt vansinnig. Jag har inte tid! Min tid blev plötsligt mer värdefull i och med att jag pusslar för att få dagarna att gå ihop. Jag har inte utrymme för strul och trassel som beror på att andra inte gör det de ska! Vattenläckan i vår lägenhet är en av sakerna. Det är två månader sen jag felanmälde och fortfarande har det inte hänt nånting! De som ansvarar för fastighetsskötseln har fått en del mindre trevliga samtal från mig och istället för att vara tillmötesgående har jag istället kört på som en ångvält och verkligen talat om hur fucking oacceptabelt det är hur de skött allt! Varför ska jag behöva ägna så mycket tid åt något som någon annan ska ta ansvar för?!

Har varit lite smått irriterad på skolan också som inte varit helt konsekvent i materialet vi får. Det innehåller bland annat fel och fel i facit vilket skapar en massa onödigt extraarbete. Fick återkoppling för en inlämningsuppgift och jag gick i taket när jag hade fått poängavdrag för en uppgift som det visar sig att de ändrat i efterhand, dvs efter att jag redan laddat ner dokumentet för att arbeta med. Okej, mailet jag skickade var väl kanske inte otrevligt men ordentligt syrligt, innehållandes argument över hur orimligt poängavdraget var. Tog inte så jättelång tid innan jag fick ett svar och en upprättelse! Skam den som ger sig men fortfarande, jag blir galen när jag måste ödsla tid för att påpeka sånt som andra ska ha koll på.

Humöret har väl inte blivit direkt bättre efter att ha gått igenom missfall nr 3 i ordningen, dvs tredje i år. No further comments needed, jag känner mig bara tom.

Inga kommentarer: