söndag 27 mars 2016

Töcken

Det är lite så det känns, allt är som ett enda töcken. De senaste två månaderna har handlat om 6 st tentor, sjuk liten skrutt och sjuk moi. Har knappt varit på jobbet 50% av mina uträknade arbetstimmar per månad. Både åkt på magsjuka och nån vidrig förkylning själv och lilla Svea åker på allt som man tydligen kan bli smittad av. Eller ja, nästan. Ska väl vara tacksam att hon lyckats ducka scharlakansfeber, halsfluss, springmask, löss, vattkoppor och annat som härjat på dagiset/skolan. Verkar som att de flesta utbrotten av allt varit uppe i skolan på övervåningen och de träffar bara småttingarna ute tack och lov.

Från och med tisdag går de andra i klassen ut på praktik och jag kommer äntligen att få pusta ut lite! Min praktik har blivit senarelagd pga hopplösheten att hitta praktikplatser här i stan. Min praktik krockar ju med den för YH skolan här i stan och de flesta stora företagen som har egna löneavdelningar sitter ju självklart i ledningsgruppen för den utbildningen. Skönt att jag tillslut lyckades få en plats trots allt, även om det innebär att jag gör min praktik i sommar istället för nu.

Lite mer än ett års studier kvar. Haha. Jag skulle ljuga om jag sa att det var en dans på rosor! Somliga undrar hur jag ens pallar och jag kan väl fråga mig själv det lite ibland också. Men så lägger jag inte så väldigt mycket timmar på mina studier heller visserligen. På sistone har motivationen trutit i samband med det överdrivna antalet tentor under kort tid. Ju mer att göra - desto mer off har jag blivit. Kanske kroppens sätt att skydda sig mot att bränna ut sig eller så kände mitt undermedvetna att livet som struts kunde vara intressant ett tag! Jag har tuggat mig igenom alla kurserna hittills i alla fall och skrivit nästintill felfria tentor så nåt rätt gör jag ju tydligen trots bristen på pluggtid. Kände nog lite att det kanske var lite väl kaxigt att inte ens öppna bokföringsboken inför redovisningskursen men med facit i hand så har det inte behövts. Inväntar resultet på två tentor men jag har mycket svårt att se mig misslyckas på dem (och gör jag det så borde jag nog fundera över min karriär eftersom jag jobbar med redovisning). Haha.

Inga kommentarer: