onsdag 28 juli 2010

Ett äpple!!

Ibland kan de minsta sakerna få en så glad att man inte vet vart man ska ta vägen! Idag har jag för första gången på MÅNGA år ätit ett äpple och inte fått nån allergisk reaktion!! Lycka!!!!!!! Tänkte jag skulle prova eftersom min äppelallergi beror på en korsallergi till pollenallergin jag har och den här säsongen har jag inte haft några direkta besvär alls med den allergin. Att nåt så litet kan betyda så mycket! Jag kan ta det att jag är allergisk mot pollen, damm osv osv osv.. men har varit riktigt bitter över korsallergierna som kom på köpet, däribland äpplen, päron, nektariner, körsbär mm. Det jag saknat mest är just äpplen så den här dagen är stor!

Tror jag får blogga mer om helgen och starten på veckan senare. Är fortfarande fruktansvärt bakis efter lördagens, söndagens och måndagens upptåg. Varför gör jag såhär mot mig själv hela tiden?!?!?! Måste vara nåt som klickar fel nånstans i hjärnan.. har svårt att förklara det på annat vis. ;)

Men i korta drag;

Lördag: Tjejfest och utgång på Bmb
Söndag: Överraskningskryssning för brorsan, Tallinn med världens galnaste gäng!
Måndag: Fortfarande kryssning med galningarna
Tisdag: Kvaddad padda... lyckades släpa mig hem från bussen och sen tvärdog jag på soffan!

Idag har jag åtminstone tagit mig utanför lägenheten en sväng, men det var inte länge. Åkte hem till syster som också var totalt väck efter kryssningen. På kvällen kom världens goaste över med lite mat & cola åt den fortfarande kvaddade paddan.. Trist bara att han inte kunde stanna så länge, så jag får fortsätta sakna lite till.

Inga kommentarer: