måndag 9 augusti 2010

Nu är det gnälldags igen!

Jag är så vansinnig bitter att semestern redan är slut och ännu mera bitter över att vädret var sopdåligt mest hela tiden jag var ledig. Grrrrrr..

Back to work idag och det kändes mer än motigt! Tre veckor är för lite.. skulle behövt fyra eller kanske tom fem veckor + en utlandsresa! Har precis samma ångest idag som jag hade igår, kan verkligen inte hitta motivationen till att ta mig till jobbet. Suck!

Min fredag var iaf i det närmaste perfekt på många sätt och vis. Blev bjuden på lunch på Spicy Hot och efter det tog vi en glass på Italian Bar. Mums!! Satt i solen både länge och väl och bara njöt.. Trist bara att mitt sällskap behövde gå tillbaka till jobbet... Åkte ut på landet en sväng och satt i solen ett par timmar, bara för avkoppling och njuta riktigt ordentligt! Tänk om alla semesterdagar varit så..

Senare på eftermiddagen var det dags att hämta Åsas getter som hon fått av oss i 30-års present. Sååå söta!! Såg döden i vitögat ett tag när vi skulle fånga in dem för de gick i samma hage som ett får och en ilsken bagge. Den stångade mer än gärna fick vi veta och planen var att några skulle locka bort den med mat medan två av oss hämtade en varsin get i hagen. Givetvis dissade ju baggen maten så fort jag fått tag på min get och den sätter igång att springa rakt emot mig. Vet inte varför den stannade, jag kanske skrämde den när jag skrek! Hahahaha.. Hade ju inte riktigt get-hämtar-kläder på mig eftersom jag inte hunnit byta om sen lunchen. Sprang omkring i kjol och höga klackar där, ganska misplaced med andra ord. Haha.

Kom hem rätt sent så jag kände att jag inte alls hade orken att ta mig till tjejkvällen vi skulle haft några stycken. Förhoppningsvis tar vi en ny sån snart så jag också kan joina! Fick sällskap sent på kvällen sen och det var mysigt att bara göra lite frukost på sängen på lördagen och slöa i sängen till kl 15 nånting. Bestämde sedan under dagen att det fick lov att bli utgång trots mitt löfte om att inte dricka den här helgen också. Jag är ju inte mer än människa.. ;)

Hade skoj ute men tog det faktiskt rätt lugnt. Var lite creepy när jag gick hem bara för en kille cyklade upp bredvid mig och försökte få kontakt, frågade vart jag bodde, om jag hade facebook osv. Jag gjorde direkt klart att jag inte ville prata med honom men han fortsatte följa efter mig på cykeln. Vid det laget kastade jag mig på mobilen och började ringa för det kändes väldigt olustigt.. Slapp iaf sova själv efter några om och men.

Söndagen var ångest rakt igenom.. enbart pga den hemska känslan att semestern verkligen är slut och jag inte ens hunnit med att uppskatta ledigheten. Allt känns bara surt och bittert och mitt humör är inte att leka med. Tror inte ens choklad kan rädda mitt aggressiva beteende just nu, känner mig i det närmaste mordisk... Och det är inte ens pga pms den här gången!

Inga kommentarer: