torsdag 5 augusti 2010

Underbara, älskade sol!

Jag har väntat och väntat på den här dagen! Ska passa på att njuta lite extra av solens värmande strålar!!

Min tisdag blev inte fullt så crappig som jag först trott och tänkt att den skulle bli. Efter att ha bloggat i ren bitterhet om att jag inte tänkt göra nåt får jag ett mess från Sandy som tyckte vi kunde åka till Ikea en sväng. Yeeey! Även de minsta aktiviteter har ju iaf fått en att känna att man gör NÅNTING på semestern istället för att bara ligga och tycka synd om sig själv i soffan. Ganska skrattretande egentligen att en så liten grej som att åka till Ikea kan vara dagens höjdpunkt, men det är alltid nice att umgås med Sandy oavsett vad vi hittar på. Hittade även en liten present där till den lite speciella personen jag tänker mycket på (kan ju inte skriva så mycket annat om honom eftersom jag fortfarande inte vet vad som är på gång).

När han fick veta att jag köpt en present blev han så nyfiken att han var nära att springa över hit på stört. Jag lyckades styra om det till att jag skulle komma till honom istället, min lägenhet är ett riktigt hellhole just nu eftersom jag inte haft motivation till att ens städa när jag i min bitterhet legat hemma på soffan. Haha. Sagt och gjort, gick över dit och fick även kvällsmat lagad åt mig. Supergott!

Tänk att det kan vara så mysigt att sova med en annan person.. Jag har aldrig riktigt uppskattat att ha någon bredvid mig i sängen för det gör oftast att jag sover sämre än om jag sover solo, men jag måste faktiskt erkänna att jag sover några snäpp bättre med honom bredvid. Hela hans sätt att vara skapar ett visst lugn hos mig.

Igårmorse var jag inte särskilt svårövertalad på en roadtrip. Fick mess från Daniel som undrade om jag skulle åka med i bilen när han jobbade och med tanke på vädret + min absolut negativa inställning till att ta tag i städningen så behövde jag inte fundera särskilt mycket. Sagt och gjort, blev upphämtad bara minuter efter jag kommit hem och sen bar det av mot Arboga och vidare till Karlskoga. Kanske inte låter jättespännande att kuskas omkring i en UPS bil en hel dag, men det slår att ligga hemma på soffan kan jag säga! Vet ju själv att jag inte skulle gjort mycket mer än så om jag stannat hemma. Hade en trevlig dag iaf och blev även bjuden på lunch, inte helt fel!

På kvällen blev det middag hemma hos bästa systeryster, de bjöd på grillat och efterrättsbuffé. Snacka lyx! Supergod mat, nice sällskap och solsken, den kvällen hade kunnat toppa mycket om jag inte fått världens migränattack mitt i alltihopa. Var hemma igen vid 21.30 och huvudet kändes som att det skulle sprängas i bitar. Men idag är jag inte bitter över det, solen skiner ju!!

Inga kommentarer: