söndag 22 augusti 2010

Söndag igen...

Så var den här helgen över också, det går för fort!! Skulle vara bättre med en tredagars arbetsvecka och fyra dagar helg! Då kanske man skulle vara människa åtminstone..

Satt och funderade över vad som hänt och vad jag gjort sen sist jag bloggat och insåg att jag kan sammanfatta det ganska enkelt: varit bitter över att sommaren och semestern är slut". Hahaha.. Okej, kanske inte bara bitter hela tiden, men det känns verkligen fruktansvärt att det i princip redan är höst. Fyra månader kvar till jul hörde jag någon nämna och då var ju paniken inte alltför långt bort!

Jag är iaf lycklig över min anställning! Det känns som att 2010 är och kommer bli ett riktigt bra år, trots några set backs lite då och då. Förra helgen var mys rakt igenom! Drog en repa förra fredagen för att leta efter kantareller, lite småsurt att vi inte hittade en endaste efter 1,5 i skogen men med tanke på sällskapet jag hade så var det ju inte alltför fruktansvärt ändå. :P Åkte ut till Ängsö och grillade lite i solnedgången efter och det var som direkt taget ur en saga eller romantisk film. Gilla!! Lördagskvällen förra veckan spenderades på en 30-års fest i Strömsholm och det var riktigt nice även fast jag inte kände mer än nån enstaka person.

I tisdags den här veckan fick jag för mig att jag ville göra nåt lite vardagslyxigt, speciellt med tanke på att jag verkligen avskyr just tisdagar också, men samtidigt för att jag ville träffa en viss person också. Bjöd över honom på middag (kräftor och diverse tillbehör) och körde med levande ljus, snygg dukning och hela köret. Hade tom köpt en flaska vin som jag noga googlat skulle passa med kräftor! Hahahahah.. Bra mycket vuxenpoäng där på mig som drack vin till maten, det är ju inte direkt min grej annars. Men det är väl aldrig försent att lära sig?! ;)

Onsdagen var ju en av mina bästa dagar det här året! Eller ja, jag fick ju reda på att jag blivit anställd ganska sent på kvällen eftersom alla satt i möte när jag gick från jobbet vid 17-tiden. Var lite weird faktiskt att inte veta om man hade ett jobb att gå till dagen efter eller hur det skulle bli när jag slutat för dagen. Det är toppen iaf och jag fick även en ökning på lönen med exakt det jag hoppats på.

I fredags hade jag och syster myskväll ute på landet med kräftor!! Japp, det har alltså blivit kräftor två dagar den här veckan! Nästan tre... jag var nämligen bjuden på kräftskiva på lördagen.. Men det blev istället en middag hos mig med lite mousserande för att fira anställningen ordentligt! Riktigt trevlig kväll! Idag var det barnkalas hos Svikarn, hennes äldsta fyllde 3 år i fredags. Sjukt hur fort tiden går!!! Mina vänner har barn som växer så det knakar och själv har jag inte ens börjat fundera i de banorna än..

För övrigt har jag haft ett välbehövligt "snack" idag.. vette tusan om saker och ting blev så mycket klarare och helt ärligt så känner jag mig bara ännu mer nojig nu än jag gjorde innan. Men det är bra att jag ändå tog upp det, bättre att veta hur saker och ting ligger till även om det ibland känns bättre att leva i sin lilla skyddade bubbla. En klok person sa dock att det är bättre att slå hål på bubblan medan den är liten, hinner den växa för mycket blir det bara ännu mer kladdigt. Hon har en bra poäng där! Ska försöka tygla mina tankar lite, jag tänker alldeles för mycket! Bara försöka go with the flow...

Inga kommentarer: