tisdag 22 maj 2012

Tröttast på denna jord!

Då var vi tillbaka på monstertrötthet och orkeslöshet igen! Det räckte med ett par dåliga nätters sömn precis innan arbetsveckans start. Kan jag inte bara få vara pigg och full av energi för en gångs skull?! In times of darkness som det här får man sysselsätta sig med att börja räkna ner till semester eller liknande, det är exakt 7 veckor kvar om det går som jag vill! Tidigare år har jag jobbat hela sista veckan innan företaget stänger för sommaren och i och med det suttit ensam med all skit som måste redas upp innan sommaruppehållet. Det har resulterat i ett tillstånd av totalkraschad och tre veckors semester har aldrig lyckats råda bot på det. I år tänkte jag gå innan det blir sådär hysteriskt på jobbet, lagom så jag får en lite lugnare start på ledigheten och kan njuta av sommaren direkt utan sömnlösa nätter pga ihållande stress. Om någon av de andra som de senaste två åren varit lediga på det viset opponerar sig så startar de ett krig de inte vill vara med om kan jag lova!

Men slut på aggressivitet för idag! Tisdagar brukar ju inte innebära några större framgångar eller lyckliga miner men jag måste ju säga att det är alldeles fantastiskt att solen skiner och det är varmt ute!! Ska åka och köpa ett nytt vapen mot gräsmattans alla maskrosor efter jobbet, Fiskars ogräsupptagare som borde innebära ett huge övertag för mig i kampen om gräsets vara eller icke vara! Maskrosor är fina men när det är mer maskrosmatta än gräsmatta måste drastiska åtgärder sättas in. En garde!! (som för övrigt betyder "varning" på svenska, nej jag visste inte det men google översätt visste).

Inga kommentarer: