torsdag 23 juli 2015

Mitt i semestern

Det här med bloggande har verkligen blivit lidande. Semesterns tredje vecka är snart slut och vädret har ju varit allt annat än till belåtenhet. Jag hade hellre haft 25 grader och sol än iskyla och regn. Hade ju tänkt åka till stranden med Svea för första gången och se henne leka loss med både sand och vatten. Skulle vi åka en dag som denna så hade hon ju frusit ihjäl på 10 minuter!

S slavar stressat på med målning av huset. Vi har fått låna en byggställning av pappa som han behöver tillbaka igen ganska snart. Vädret har ju inte riktigt tillåtit målning var och varannan dag så S känner sig ganska jagad och pressad = inga familjeaktiviteter. Svea och jag har gått varann på nerverna till och från så nu har vi de senaste två veckorna bokat in en massa aktiviteter som Leos lekland, bad på Lögis, titta/klappa djur på Kungsbyn, häng med kusinerna på Erikslund shopping osv. På söndag har vi äntligen en familjeaktivitet inbokad i alla fall!! Det har ju känts lite sådär att vi åker och hittar på roliga grejer medan S kämpar på hemma. En dagskryssning med Viking Line står på schemat och jag tror det blir riktigt nice! Kanske till och med såpass att jag och Svea åker med moster och kusinerna på en likadan kryssning redan i mitten på nästa vecka. :)

För övrigt fick jag precis veta härom dagen att jag kom in på en utbildning jag sökt till hösten. Ska bli spännande men nog ganska meckigt också pga flera anledningar. Det är en 2-årig utbildning på 75% takt på distans med några träffar i Sthlm. Tanken är att plugga och jobba samtidigt så det blir nog lite av en utmaning!

Inga kommentarer: