lördag 26 maj 2012

Shit pommes!

Vill bara börja med att säga att innebandyn igår var sjukt KUL!! Två timmars spelande med endast en avbytare i laget = trasig Cizzi. Konditionen är ju i det närmsta obefintlig! Haha.. Knäna verkade palla trycket efter mitt omsorgsfulla tejpande, de är inte värre idag än de var igår innan innebandyn, men däremot så har jag fruktansvärt ont i resten av kroppen! Hahaha.. Träningsvärk Deluxe! Får väl se om jag lyckas höja nivån på smärtorna lite extra genom ett tufft träningspass med gräsklipparen i vår numera djungel till gräsmatta.

Efter innebandyn igår skyndade jag fort som attan att hoppa in i duschen och möta upp S och lite vänner på Hattfabriken. Kändes sådär att komma inrusandes där som en blöt hund, alldeles rosig efter jobbets floorball deathmatch. Folk hade ändå tillräckligt fullt upp med att dricka sig fulla och försöka överrösta andra som pratade så jag behövde inte känna mig utstirrad tack och lov. Åt världens godaste entrecote som de stekt till perfektion!! Hattfabriken kanske inte har så mycket olika rätter på sin meny men jäklar vad bra maten är som de serverar!!!!! Sist jag var där (som även var första gången) åt jag en annan kötträtt som jag hade hoppats på att få äta igen, så jag blev lite besviken när den var borta från menyn.. dock behövde ju inte besvikelsen hålla i sig särskilt länge, entrecoten var wunderbar! Jag har ärligt talat aldrig ätit en BRA entrecote tidigare, alla säger att det är bland det godaste man kan beställa men varenda j-vla gång får man en senig och seg bit kött med överflöd av äckligt fett på. Visst fanns det lite senor och fett på den här också men skillnaden var att köttet var så mört att det smälte i munnen samtidigt som senor och fett inte var merparten som köttbiten bestod av. All my love to Hattfabriken!!

Väntar på att min hunny bun S ska vakna så vi kan äta frukost tillsammans och sen ut och greja i trädgården. Börjar dock luta mot att jag äter frukost själv snart innan jag svälter ihjäl! Allt tänkande på maten från igårkväll satte rejäl fart på hungern!

Inga kommentarer: