onsdag 30 maj 2012

Sommar?!

Okej, jag vet att det är tidigt än så länge men vi fick ju en försmak på värme, varför kan den inte bara hålla i sig?! Har ju en hel trädgård att gräva upp. Mer sol och värme åt folket, FFS! Har hittat en plats för alla örter som ska omplanteras, dock tar det tid att gräva bort allt det vilda gräset och diverse andra växter.

Jag köpte ju förresten Fiskars ogräsupptagare nyligen! Vilket bra redskap det är verkligen!! Det tog ett par försök innan jag fick in snitsen på det hela men den är ovärderlig i kampen mot maskrosorna. Så otroligt skönt att slippa ryggont alternativt krypande och krälande på gräsmattan.

Tänkte även göra lite nytta inne i huset den här veckan.. Var till Ikea igår och köpte en matta till walk-in closeten + klädsel till puffen därinne. Det är ju så trist när man bara nästan är färdig så nu ska jag försöka få klart den helt och hållet! Lite hyllor fattas fortfarande men jag tänkte passa på att måtta ikväll när jag ändå är därinne och pysslar. Väl på Ikea passade jag även på att köpa lite nya tallrikar eftersom vi endast har 6 st av varje (lite för få när La Familia är på besök).

Fick förresten en konstig känsla av ångest att det snart är höst? Den brukar ju inte dyka upp förrän efter semestern men efter att en kollega sa att det kändes som höst redan nu och vi började skämta om att sommaren gick fort så kom ångesten krypande. Jag ska ta tillvara på och njuta av varendaste liten sommardag i år!!!

Inga kommentarer: