onsdag 16 maj 2012

Störtlandning

Den mesta stressen och pressen har precis lämnat mig i och med gårdagen och idag har tröttheten från alla sömnlösa nätter på sistone slagit ner som en bomb! Kämpar för att hålla mig vaken på jobbet, totalt utmattad och slutkörd i både kropp och psyke.

Igår vittnade jag i den sjukaste av rättegångar.. Har varit hysteriskt uppstressad över det eftersom jag känt pressen på mitt vittnesmål. En nära vän har blivit falskt anklagad för ett väldigt grovt brott och det var väldigt viktigt att få fram all fakta så rätten kunde se hur tydligt det var att människan som gjort anmälan fullkomligen ljuger!! Helt sanslöst!!! Det finns tydligen människor till allt vilket är grymt skrämmande! Även om han antagligen kommer gå helt fri ur detta så kommer hans liv aldrig mer bli detsamma.. Hur ska man komma över att man blivit falskt anklagad och dessutom fått sitta i fängelse i 35 dagar i väntan på domen för ett brott man absolut inte begått?! Förbannad är bara förnamnet på vad jag är just nu!!!

Det enda som kan tänkas ses som positivt i detta sammanhang är att mina vägar har korsats med en väldigt trevlig person. Vi har kunnat stötta varann igenom hela den här vittnesprocessen och kommer alldeles säkerligen fortsätta att ha kontakt även efteråt. Alltid trevligt att träffa lite nya människor som är trevliga att umgås med!

Önskar att den här arbetsdagen svischar förbi i rasande fart nu så jag får åka hem och sova! Hoppas på en riktigt god natts sömn för omväxlings skull.

Inga kommentarer: